Rambut Kekal Sihat & Cantik Untuk Wanita Bertudung

Rambut Kekal Sihat & Cantik Untuk Wanita Bertudung

Venusde Blog 7-minute read
Published On
Written By

Wanita berhijab selalu mempunyai cabaran untuk memiliki rambut yang cantik menawan dan sihat. Ya la, hampir seharian rambut mereka ditutup dengan tudung, tentunya memerlukan penjagaan rambut yang lebih rapi dan details. 


Ingat ya, berhijab bukanlah alasan untuk mengabaikan penjagaan rambut, terutamanya kulit kepala (scalp). Kulit kepala kenalah bersih, barulah rambut akan cantik & kuat. 

 

Masalah Utama Kulit Kepala

 

Berikut ialah antara masalah utama yang sering dihadapi oleh mereka yang bertudung: 

 

• Kelemumur 

• Scalp berminyak dan gatal-gatal. 

• Bau yang kurang menyenangkan. Ini terjadi kerana rambut tidak mempunyai pengudaraan yang baik dan terperap sepanjang mengenakan tudung. 

• Rambut berbuah (jangkitan kuman). Pernah dengar terms ini? Masalah ini akan berlaku bila anda menyarung tudung ketika rambut masih basah.

 

Rawatan Kulit Kepala Ekstensif 

 

“Alaaa syampu je dah cukup untuk jaga rambut i” “ tak perlu kot buat hair treatment”.

 

Mesti ramai yang macam ini kan? Bagi mereka penjagaan rambut memadai dengan syampu dan conditioner sahaja. 

 

Salah ya! Seperti mana anda luangkan masa untuk lakukan facial, begitu juga dengan penjagaan rambut. Lagi-lagi wanita berhijab, kena berikan perhatian dengan rawatan yang lebih rapi dan ekstensif.

 

Venusde memperkenalkan Super Clarifying Scalp Treatment, rawatan khusus untuk menjaga dan memelihara kulit kepala. Rawatan ini berfungsi untuk: 

 

•  Membersihkan folikel rambut tersumbat

•  Melancarkan peredaran darah untuk nutrien sampai ke folikel rambut

•  Menggalakkan rambut yang lebih sihat

 

Super Clarifying Scalp Treatment

 

Dengan 10 Langkah Efektif & aplikasi Trend Teknologi Terkini, rawatan ini must have di dalam rutin penjagaan rambut anda. 

 

Rawatan dimulakan dengan Hair & Scalp Analysis oleh terapis. Ini penting untuk mengetahui masalah rambut dan scalp yang  dihadapi  untuk kami berikan rawatan bersesuaian dengan anda. Seterusnya, terapis akan lakukan Scalp Massage & Hair Wash, langkah asas yang wajib ada dalam penjagaan rambut. 

 

Untuk rawatan Super Clarifying Scalp Treatment ini, terdapat 3 langkah UTAMA yang menarik dan istimewa, hanya di Venusde. Jom lihat langkah UTAMA yang diaplikasi dan manfaat setiapnya untuk rawatan ini.

 

• High Frequency Comb

Dengan getaran mikro elektrik, langkah  ini berfungsi menyingkirkan bakteria, melancarkan aliran darah dan menguatkan penyerapan nutrien ke dalam folikel rambut untuk scalp jadi lebih bersih. 

 

• Nano Spray With Scalp Tonic 

Semburan Tonik kulit kepala daripada rumusan Baicapil (gabungan sinergistik scutellaria baicalensis (kopiah), soya & taugeh gandum) merangsang pertumbuhan rambut agar ia lebih lebat. Semburan tonik ni rasa sejuk je kulit kepala! 

 

• Micro-Current Scalp Therapy 

Menggunakan mesin berteknologi canggih, langkah ini dapat mengaktifkan otot kulit kepala dan menguatkan folikel rambut. Ini bertujuan untuk meningkatkan kapasiti penyerapan kulit kepala untuk hasil yang segera agar rambut lebih lebat dan kuat.

 

Jadi, apa tunggu lagi? Kunjungi Venusde untuk rawat kulit kepala dan rambut anda dengan segera sebelum terlambat. Oh ya, anda juga boleh klik link di bawah untuk semak outlet berdekatan anda. 

 

Jika mahu info lanjut mengenai rawatan atau tempah slot, hanya DM kami di Instagram Venusde.

Like what you read?

Subscribe to our newsletter and we'll not only share some helpful information about Venusde, but you'll also be the first to know about new product releases.